SP Services

SP Services (UK) Ltd. is a global supplier of Emergency, Medical, First Aid, Paramedic and Rescue Equipment, a one-stop-shop for everything you need in an emergency.

القطاع : الرعاية الصحية والاجتماعية ورعاية الأطفال

Visit website

أين تتواجد شركتك؟

SP Services has been based in Telford, Shropshire since 1997.

ما اسمك؟

Vicki Blair

ما دورك في الشركة؟

Marketing Manager

ما الذي تقوم بتصنيعه و / أو ما الخدمات التي تقوم بتوفيرها؟

Supplies medical supplies and equipment to businesses and individuals across the UK and globally. We supply everything from plasters to defibrillators and bandages to kit bags.

ما المميز في شركتك، ما الذي يجعلها مكانًا مميزًا للعمل؟

In 2019, SP Services will be 30 years old. Over that time, we have supplied thousands if not millions of customers with high quality medical supplies and equipment, which we pride ourselves on.

ما عدد الموظفين العاملين لديك؟

Around 50.

ما المهارات والسمات التي تبحث عنها في الموظفين الجدد؟

Commitment, Drive, Positivity, Willingness

ما الأدوار الوظيفية الأخرى الموجودة لديك في الشركة؟

In our Head Office we have a number of departments including Sales, Marketing, New Business Development, Customer Services, Finance, Purchasing, IT, Quality Control and Warehousing.

كيف يمكنني التقدم؟

We advertise our job roles on social media including Facebook, Twitter and LinkedIn. Alternatively you can contact our HR department.

Avatar placeholder

Simon Leggett

Managing Director

Avatar placeholder

Chris Phillips

Paramedic/Product Specialist

Job role: الرعاية الصحية

كيف تصف الوظيفة التي تشغلها؟

My role combines my experience in the pre-hospital care setting as a paramedic with advising our clinical customers at SP Services on the most appropriate products for them, training in the use of clinical products and increasing our internal staff understanding on the products we retail.

هل هذه وظيفتك الأولى؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فماذا كانت الوظيفة الأولى التي شغلتها؟

At 18, I joined West Midlands Ambulance Service as a Paramedic, where this retained as my first job, until 19 when I started my own business retailing medical and defibrillation equipment. In 2018, my own business Heartstart Midlands became partnered with SP Services where I now work as a Paramedic Product Specialist.

ما هي الخطوات التي اتبعتها للحصول على الوظيفة التي تشغلها؟

This role was created for me when I joined SP Services, so that our customers can benefit from my knowledge when they make their product choices.

ما هو الشئ الرائع في الوظيفة التي تشغلها؟

The great part of my job is my flexibility to work anywhere in the country and work with fellow clinicians to help them choose the product that is right for them. I work flexibly around my job as a NHS Paramedic, ensuring that my clinical skills and abilities are up kept.

ما التدريب الذي تحصل عليه في الدور الوظيفي الذي تشغله؟

The training required to complete my role effectively is developed from working as an operational paramedic and using the products we retail on a daily basis. When joining SP Services, I of course had internal training on using account systems and understanding internal policies.

ما المهارات المطلوبة للقيام بالوظيفة التي تشغلها؟

Effective communication, customer service, dynamic thinking and being able to perform under pressure are all key skills for performing in my role as both a Paramedic and Product Specialist.

هل تحتاج إلى أي مؤهلات خاصة للقيام بوظيفتك، وإذا كان الأمر كذلك، فما تلك المؤهلات الخاصة؟

To become a paramedic, you must register with the HCPC (Health Care Professions Council) following completion of a degree in Paramedic Science. To undertake this course, experience in a care setting is crucial above any qualifications although subjects such as Physical Education, Biology or Health and Social Care are ideal for this role. In order to then make my role as a Paramedic Product Specialist effective, an understanding of business studies would also provide a great understanding in to this.

ما هو مستوى المؤهلات الذي تحتاج الحصول عليها من المدرسة أو الكلية أو الجامعة للقيام بالدور الموكل إليك؟

  • مؤهلات التخرج من المدارس المتقدمة و / أو الشهادات العليا - A level; S level; International Baccalaureate; Btec National Extended Dip & Diploma, Subsidiary Dip Certificate; NVQ 3; Highers; Advanced Highers Scottish Baccalaureate; SVQ 3.
  • دبلومات الانتساب - Foundation degree Fda/Fdsc; HND; HNC; NVQ 4; NVQ 5; Certificate of HE; Diploma of HE.

بشكل نموذجي، ما المواد التعليمية المطلوب دراستها من اجل الحصول على المؤهلات المطلوبة؟

  • العلوم الطبية
  • التمريض وممارسات الرعاية الصحية

ما هي نوعية شخصيتك؟

  • مؤيد - مثاليون يتسمون بالهدوء والغموض، لكنهم ملهمون للغاية ولا يصيبهم الكلل

كم عدد سنوات الخبرة المطلوبة للقيام بمهام وظيفتك؟

  • خبرة 6 إلى 10 أعوام
Avatar placeholder

Jane Wilson

Operations Director

Job role: الإدارة والشؤون التنفيذية

كيف تصف الوظيفة التي تشغلها؟

Diverse. I have to be organised and able to meet deadlines. I work with Board members in setting goals that promote company growth. I provide guidance to all teams and oversee the daily activity of those teams, ensuring efficiency, accuracy and best practice. I am currently directly responsible for the processes and people in Customer Services, Purchasing, Quality Assurance and the Warehouse, which includes Monthly Team Meetings, Annual Staff Appraisals, Recruitment Processes, Review of the Job Descriptions and issuing of HR documentation when required and disciplinary processes.

هل هذه وظيفتك الأولى؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فماذا كانت الوظيفة الأولى التي شغلتها؟

No. I started my career as a Trainee Manager for RS McColl Ltd, a National Newsagent chain.

ما هي الخطوات التي اتبعتها للحصول على الوظيفة التي تشغلها؟

I started at SP Services as the Customer Services Supervisor in 2002. I progressed to the Operations Manager in 2008 and I was made a Director in June 2018.

ما هو الشئ الرائع في الوظيفة التي تشغلها؟

My role is very diverse. No two days are the same. I enjoy the speed and urgency of everything. I also enjoy working in a SME. With 39 employees, this is still very much a family style organisation. Medical Supplies is also a rewarding industry to be involved in. We really do make a difference. Knowing that our products are being used on a daily basis in the NHS and for the Armed forces gives everyone a buzz. It’s also a thrill seeing our Medical bags on the touchline at the Football matches and used as props on Casualty. I have also been instrumental in the implementation of the Apprenticeship scheme at SP Services. We have trained and employed almost a third of our Workforce through the Apprenticeship programme. That has been a great achievement for me.

ما التدريب الذي تحصل عليه في الدور الوظيفي الذي تشغله؟

I have lots of experience in Management, so my Directorship was a natural progression based on my experience here and in previous Companies.

ما المهارات المطلوبة للقيام بالوظيفة التي تشغلها؟

Patience and flexibility. Strong organisational skills, excellent communication and problem solving skills. I have a firm but fair approach according to Managers and Directors that I have worked with.

هل تحتاج إلى أي مؤهلات خاصة للقيام بوظيفتك، وإذا كان الأمر كذلك، فما تلك المؤهلات الخاصة؟

Ideally a Business Management course.

بشكل نموذجي، ما المواد التعليمية المطلوب دراستها من اجل الحصول على المؤهلات المطلوبة؟

  • الأعمال والإدارة
  • الرياضيات والإحصاء

ما هي نوعية شخصيتك؟

  • مسؤول تنفيذي - مديرون متميزون، رائعون في إدارة الأشياء والأشخاص.

ما هي الهوايات والاهتمامات التي تعتقد أنها يمكن أن تفيد الشخص الذي يشغل الدور الوظيفي الخاص بك؟

  • كرة القدم
  • الكشافة / الإرشاد
  • السفر

كم عدد سنوات الخبرة المطلوبة للقيام بمهام وظيفتك؟

  • خبرة 4 أعوام أو أكثر

ما هو مستوى المؤهلات الذي تحتاج الحصول عليها من المدرسة أو الكلية أو الجامعة للقيام بالدور الموكل إليك؟

  • مؤهلات التخرج من المدارس المتقدمة و / أو الشهادات العليا - A level; S level; International Baccalaureate; Btec National Extended Dip & Diploma, Subsidiary Dip Certificate; NVQ 3; Highers; Advanced Highers Scottish Baccalaureate; SVQ 3.
Avatar placeholder

Vicki Blair

Marketing Manager

Job role: التسويق والإعلان

كيف تصف الوظيفة التي تشغلها؟

Diverse, no 2 days are the same and that’s what makes it so fun! Some days can be challenging as we react to the ever changing market trends and opportunities but this ensures that we are always a highly organised team and can work to very tight deadlines.

هل هذه وظيفتك الأولى؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فماذا كانت الوظيفة الأولى التي شغلتها؟

No this wasn’t my first role; I previously worked within a company who supplied Science and D&T equipment into education.

ما هي الخطوات التي اتبعتها للحصول على الوظيفة التي تشغلها؟

I had a 3-stage interview for my role which included a very brief chat with the managing director to see if the role was for me. I then visited SP Services and met the employees and was taken around the company and given an overview of their plans, again, this was to see if I was a fit for the company. I was then invited back for a final interview which included a presentation and interview questions.

ما هو الشئ الرائع في الوظيفة التي تشغلها؟

My colleagues and my marketing team! Being in a very diverse role and having colleagues who are as driven and ambitious as you are makes every day more fun and allows the company to progress and move forward.

ما التدريب الذي تحصل عليه في الدور الوظيفي الذي تشغله؟

Trained on internal processes to follow which have helped shaped our own marketing processes.

ما المهارات المطلوبة للقيام بالوظيفة التي تشغلها؟

Strong communication and organisation, ability to work to very tight deadlines but also be able to plan ahead and make decisions for future projects.

هل تحتاج إلى أي مؤهلات خاصة للقيام بوظيفتك، وإذا كان الأمر كذلك، فما تلك المؤهلات الخاصة؟

Ideally a Business Management or Marketing course.

ما هو مستوى المؤهلات الذي تحتاج الحصول عليها من المدرسة أو الكلية أو الجامعة للقيام بالدور الموكل إليك؟

  • درجة البكالوريوس - Degree BA (Hons), Bsc (Hons); Degree (Top-up); NVQ 6; Bachelors / Masters Ordinary Degrees; Graduate Diplomas / Certificates; Bachelors / Masters Degrees (Honours); SVQ 4.

بشكل نموذجي، ما المواد التعليمية المطلوب دراستها من اجل الحصول على المؤهلات المطلوبة؟

  • الأعمال والإدارة
  • العلوم الاجتماعية

ما هي نوعية شخصيتك؟

  • فنان مبدع - مجربون يمتلكون الجرأة والحنكة العملية، يتقنون كل أنواع الأدوات و استخداماتها

ما هي الهوايات والاهتمامات التي تعتقد أنها يمكن أن تفيد الشخص الذي يشغل الدور الوظيفي الخاص بك؟

  • وسائل التواصل الاجتماعي

كم عدد سنوات الخبرة المطلوبة للقيام بمهام وظيفتك؟

  • خبرة 2 إلى 4 أعوام
Avatar placeholder

Luke Humphries

Purchasing Manager

Job role: الإدارة والشؤون التنفيذية

كيف تصف الوظيفة التي تشغلها؟

Ensuring an effecting and efficient supply chain. Duties include raising PO’s, sourcing new products, negotiating with suppliers etc. Ultimately it is my role to make strategic decisions in relation to products, suppliers and supply chain processes which passes through the company structure to help guide best service for our customers.

هل هذه وظيفتك الأولى؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فماذا كانت الوظيفة الأولى التي شغلتها؟

I worked for an online retailers in pet suppliers

ما هي الخطوات التي اتبعتها للحصول على الوظيفة التي تشغلها؟

Interview which I smashed because I’m awesome

ما هو الشئ الرائع في الوظيفة التي تشغلها؟

My colleagues who make up the SP family. The confidence and comfort found in a good set of colleagues can result in some amazing ideas and progress across the whole company

ما التدريب الذي تحصل عليه في الدور الوظيفي الذي تشغله؟

Trained on internal processes to follow which I have helped shape in relation to my department as the company has progressed

ما المهارات المطلوبة للقيام بالوظيفة التي تشغلها؟

Common-sense, strong communication and the ability to work well with colleague to achieve a common objective. Ultimately, I think the greatest skill required to do my job is the ability to stand back, look at the bigger picture and be able to decide what’s right for the company strategy while balancing other perspectives from within the business

هل تحتاج إلى أي مؤهلات خاصة للقيام بوظيفتك، وإذا كان الأمر كذلك، فما تلك المؤهلات الخاصة؟

No

بشكل نموذجي، ما المواد التعليمية المطلوب دراستها من اجل الحصول على المؤهلات المطلوبة؟

  • الأعمال والإدارة

كم عدد سنوات الخبرة المطلوبة للقيام بمهام وظيفتك؟

  • خبرة 2 إلى 4 أعوام
Avatar placeholder
المسمى: Managing Director
Avatar placeholder
الدور الوظيفي:: الرعاية الصحية
المسمى: Paramedic/Product Specialist
Avatar placeholder
الدور الوظيفي:: الإدارة والشؤون التنفيذية
المسمى: Operations Director
Avatar placeholder
الدور الوظيفي:: التسويق والإعلان
المسمى: Marketing Manager
Avatar placeholder
الدور الوظيفي:: الإدارة والشؤون التنفيذية
المسمى: Purchasing Manager